Darah pekat sangat pun tak bolehhh . --''

Saat seronok tengok budak tu budak ni dan budak-budak lain online
tp tak tegur aku
tiba-tiba aku rasa sejuk . Menggigil .
Aku rasa macam nak peluk segala benda yang ada kat rumah .
Tahan . Chillex . Cool .
Arghh aku tak boleh tahan .
Menangis dan terus menangis .
Menangis tu kan satu kepuasan . Dengan harapan akan sembuh sebentar lagi .
Ahh . Ini semua takdir Tuhan .
Pukul 3 pagi kejut ayah . Ayah hantar pergi klinik .
Jumpa doctor . Doctor kata "awak kena pergi hospital . Check darah . Takut kurang garam . "
Aku hampa . Aku sedih lagi .
Aku redha . Hati kata , Amira demam panas je lah  .
Siang hari . Ayah call Orang tu call .
Paling syiokk bilamana ayah kata
jangan lupa makan ubat . Mahal taw ayah bayar malam tadi . --''

Cakap pasal ubat memang tak boleh pegii .
Doctor bagi ubat sebanyak banyak nye aku hanya makan sekali .
Lagi-lagi bila aku rasa MACAM DAH SIHAT LAH hehe .
Babai lah ubat . Aku tak suka kau . sori .

Dia ingat poli dia cun ?
Dengan hati yang suci bersih maka sampai lah jua ke hospital .
Pergi sensorang . Kasihan saya .
Dahla sorang , first time plak tu memang mati kutu lah kejap kan .
So , bantai jela . kalau tak faham kena pergi kaunter sana kaunter sini aku buat muka blur
doctor akan ulang balik . yeah , lagi besh kalau dapat doctor yang muda lagi kacak dan anggun . aww ~
Bilamana darah sudah mula diambil , buat muka cool gila .
Padahal ; makkk nak balik !
Okayy , tunggu result darah .


"Nurul Amira !" , jerit nurse yg comel tu . Yee , aku pun jalan tekedek kedek . huu

"Hmm darah awak ni pekat sangat lah . Kalau untuk perempuan tak sesuai lah . tp gula semua okay . " ,
kata doctor cina yang comel serta kiut itu .
sambungnya lagi , "awak kena minum air banyak2 ye . nanti dua hari lagi datang check darah lagi . tekanan darah awak pun rendah . "


Speechlessss --''


FN : bila rasa macam dah sihat terus online and ternampak Whoaaa dia update blog .
        haih terus rasa macam dah tak demam langsung.  :D

No comments:

Post a Comment